Nedávné Newslettery

Riziko nákazy v letadlech téměř neexistuje

Nová vyčerpávající studie dospěla k závěru, že rizika expozice Covidům v letadle téměř neexistují, i když je let plný.

Výzkum provedený pro dopravní velení Spojených států (Transcom) zjistil, že pouhých 0,003% částic emitovaných během simulovaného kašle figuríny se dostalo do dýchací zóny jiného cestujícího, i když je každé sedadlo v letadle obsazeno.

Asi 38 testů bylo provedeno na letadlech Boeing 767-300 a 777-200 společnosti United Airlines během 38 hodin doby letu a 45 hodin na zemi.

V testech vědci umístili figurínu (pojmenovanou Ruth) vybavenou integrovaným generátorem aerosolu pro simulaci dýchání a kašlání s nasazenou a nenasazenou maskou. V každém testu bylo emitováno přibližně 180 milionů částic, což odpovídá počtu částic, které by vyprodukovaly tisíce kašle.

Senzory byly umístěny na každém sedadle napříč řadami, stejně jako v kuchyni a na tryskovém mostě během pozemních zkoušek, aby představovaly další cestující.

Hlavním cílem testů bylo provést analýzu rizik při určování optimální kapacity letů, určování relativního rizika při různých konfiguracích sezení, optimalizaci strategií pro nastupování a vystupování a určování požadavků na sledování kontaktů, které by mohly být nutné v případě, že má cestující pozitivní testy brzy po přistání.

Výzkumníci zjistili, že i na sousedních sedadlech je riziko omezené a že masky pomáhají minimalizovat expozici, když někdo kašle.

Výzkum provedla společnost Transcom ve spolupráci s United, nezávislými výzkumníky S3i, americkou obrannou výzkumnou agenturou Darpa, Boeing a dalšími.

Toby Enqvist, vedoucí oddělení pro zákazníky společnosti United, uvedl: „Po celou dobu pandemie byla naší nejvyšší prioritou ochrana zdraví a bezpečnost našich zákazníků a členů posádky. Proto jsme podpořili práci vojenských úředníků, lékařských odborníků a leteckých inženýrů, které ukazují, že kabina letadla je jedním z nejbezpečnějších prostředí na světě.

"Tyto výsledky ... ukazují, že kroky, které jsme ve společnosti United podnikli, včetně maximalizace průtoku vzduchu, nepřetržitého provozu systému filtrace vzduchu, prosazování zásad povinné masky a přepracování našich postupů čištění znamenají, že šance nakažení virem Covid v letadle United téměř neexistují, i když je váš let plný. “

______________________________________________

Covid risk on planes nearly non-existent, says exhaustive study

An exhaustive new study has concluded that the risks of Covid exposure on a plane are nearly non-existent, even if the flight is full.

The research, carried out for the United States Transportation Command (Transcom), found that just 0.003 per cent of particles emitted during a simulated cough by a dummy passenger made their way into another passenger’s breathing zone, even when every seat on the plane is occupied.

Some 300 tests were conducted on United Airlines’ Boeing 767-300 and 777-200 planes during 38 hours of flight time and 45 hours on the ground.

In the tests, the researchers placed a mannequin (named Ruth) equipped with an integrated aerosol generator to simulate breathing and coughing with a mask on and off. In each test, around 180 million particles were emitted, equivalent to the number of particles that would be produced by thousands of coughs.

Sensors were placed in every seat across a number of rows as well as in the galley and on the jetbridge during ground testing to represent other passengers.

The main objective of the tests was to undertake risk analysis on determining the optimal capacity of flights, determining relative risk under different seating configurations, optimising strategies for boarding and deboarding, and to determine what contact tracing requirements might be necessary in the event that a passenger tests positive soon after landing. 

The rseearchers found that even in neighbouring seats, risk is limited and that masks help minimise exposure when someone coughs.

The research was carried out by Transcom in conjunction with United, independent researchers S3i, the US defence research agency Darpa, Boeing and others.

United’s chief customer officer, Toby Enqvist, said: “Throughout the pandemic, our top priority has been the health and safety of our custom ers and crew. It’s why we supported the work of military officials, medical experts and aviation engineers that shows that the cabin of an aircraft is one of the safest environments in the world.

“These results… demonstrate that the steps we have taken at United, including maximising air flow, running our air filtration system at all times, enforcing a mandatory mask policy and overhauling our cleaning procedures, that mean your chances of Covid exposure on a United aircraft are nearly non-existent, even if your flight is full.”